«Και αναντιρρήτως το μυστήριον της ευσεβείας είναι μέγα. Ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί» (Α’ Τιμόθεου 3:16) Η Γέννηση του Ιησού Χριστού κατά σάρκα από την Παρθένο Μαρία δια Πνεύματος Αγίου είναι μυστήριο και μάλιστα μεγάλο. Είναι μυστήριο ευσεβείας, δηλαδή, μόνο δια του μυστηρίου αυτού μπορούμε να πλησιάσουμε και να λατρεύσουμε τον Αληθινό Θεό.
Μυστήριο στην Γραφική ορολογία είναι κάτι που δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε ή να το αντιληφθούμε με το ανθρώπινο μυαλό. Κάτι το ακατάληπτο. Γενικά μυστήριο στο Ευαγγέλιο θεωρείται η αποκάλυψη του Θεού στον άνθρωπο. Στο Ευαγγέλιο αναφέρονται τα εξής μυστήρια: Το μυστήριον του Χριστού (Κολοσσαείς 1:26,27, Α’ Τιμ.3:16) Το μυστήριο του Θελήματος αυτού (Εφεσίους 1:9) Το μυστήριο της πίστης (Α’ Τιμόθεου 3:9) Το μυστήριο της ένωσης του Χριστούμε την Εκκλησία (Εφεσίους 5:32) Τα μυστήρια της Βασιλείας των Ουρανών (Ματθαίος κεφ.13, Λουκάς 10:21-24) Το μυστήριο της Βαβυλώνας (Αποκάλυψη 17:5-7) Το μυστήριο της ανομίας (Β’ Θεσσαλονικείς 2-7) Στο παρόν άρθρο, θα εξετάσουμε το μυστήριο της ευσεβείας που είναι η ενσάρκωση, η ενανθρώπιση του Ιησού Χριστού όπως μας το περιγράφει ο Λόγος του Θεού. Ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί. Εδώ η λέξη Θεός αναφέρεται στον Ιησού Χριστό, ο οποίος είναι ο Υιός του Θεού, Θεός αληθινός. Την ενσάρκωση του Χριστού δεν μπορεί να την αντιληφθεί ο ανθρώπινος νους, πώς δηλαδή ο Θεός έγινε άνθρωπος. Είναι μυστήριο η αλήθεια αυτή που αποκαλύπτεται από τον Πατέρα Θεό σε κάθε άνθρωπο που ανοίγει την καρδιά του για να δεχθεί την Σωτηρία του από την αμαρτία και τον θάνατο (Ρωμαίους 1:4). Ο Πατέρας Θεός, ο Ιησούς Χριστός ο γιος του Θεού και το Άγιο Πνεύμα είναι ένας Θεός «Τριάδα ομοούσιος και αχώριστος». Όσο υπάρχει ο Πατέρας, τόσο υπάρχει και ο Ιησούς Χριστός: Δεν είναι κτίσμα του Πατέρα όπως θέλουν μερικοί να υποστηρίξουν διαστρεβλώνοντας τις Γραφές. Γεμάτος είναι ο Λόγος του Θεού από αναφορές στην αιώνια φύση του Ιησού Χριστού που ενανθρώπισε. Άλλωστε το ρήμα «εφανερώθη» αυτό σημαίνει. Ο Ιησούς Χριστός ο γιός του Θεού αόρατος στην φύση έγινε φανερός σε όλους με την ενανθρώπισή του και γέννησή του σε μια φάτνη της Βηθλεέμ. Δεν λέει γεννήθηκε αλλά φανερώθηκε. Υπήρχε από πριν και έγινε φανερός κατά την γέννησή του από την Παρθένο Μαρία. Η ενανθρώπιση του Χριστού είναι πραγματικότητα. Όποιος την αρνείται είναι πλάνος και απορρίπτει το πρόσωπο, το έργο, και την δεύτερη έλευση του Ιησού Χριστού. Είναι αιρετικός. Την εποχή της αρχέγονης εκκλησίας του Χριστού στο τέλος του α’ αιώνα υπήρχε η αίρεση των δοκητών οι οποίοι έλεγαν ότι «εν φαντασία ανθρώπου εξ ουρανού κατεληλυθέναι τον Κύριον» δηλαδή δεν ήρθε με σάρκα αλλά έτσι φαινόταν στους ανθρώπους ότι είχε σάρκα. Ο Ιησούς Χριστός όμως ήρθε με σάρκα για να λυτρώσει αυτούς που έχουν σάρκα, όπως διαβάζουμε στην προς Ρωμαίους επιστολή κεφ. 8 εδαφ. 3 «Επειδή το αδύνατον εις τον νόμον καθότι ήτο ανίσχυρος δια της σαρκός, ο Θεός πέμψας τον εαυτού υιόν με ομοίωμα σαρκός αμαρτίας, και περί αμαρτίας, κατέκρινεν την αμαρτίαν εν τη σαρκί». Και στην προς Εβραίους επιστολή κεφ. 2 εδαφ. 14 επίσης μας λέει το Άγιο Πνεύμα «Επειδή λοιπόν τα παιδία εμέθεξαν από σαρκός και αίματος, και αυτός παρομοίως μετέλαβεν από των αυτών, δια να καταργήση δια του θανάτου τον έχοντα το κράτος του θανάτου τουτέστιν τον διάβολον». Πρέπει λοιπόν όλος ο Κόσμος να γιορτάσει Χριστούγεννα με το αληθινό πνεύμα των Χριστουγέννων που δεν είναι οι εξωτερικές εορταστικές εκδηλώσεις με φωτάκια, ταξίδια, μελομακάρονα αλλά με τον Ιησού Χριστό να γεννιέται μέσα στην καρδιά του και να του δίνει αιώνια ζωή. ΑΜΗΝ. Αν δεν έχεις Καινή Διαθήκη επικοινώνησε μαζί μας και θα σου στείλουμε μία εντελώς δωρεάν.