Στο παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος να δούμε τί σημαίνει, πάντα σύμφωνα με τον μόνο αληθινό λόγο του Ευαγγελίου, το μυστήριο της Θείας ευχαριστίας.
Η ονομασία του μυστηρίου:
α) Θεία ευχαριστία. Γιατί ο Κύριος ευχαρίστησε για τον άρτο και οίνο στην διήγηση των Ευαγγελίων.
β) Κυριακό δείπνο (Α΄ Κορινθίους 11:20)
γ) Τράπεζα Κυρίου (Α΄ Κορινθίους 10:21)
δ) Ποτήριον Κυρίου (Α΄ Κορινθίους 11:25-28) Ποτήριον Κυρίου (Α΄ Κορινθίους 10:21)
ε) Κλάσις του άρτου (Πράξεις. 2:42 και Πράξεις. 20:7)
Προτυπώσεις της Θείας ευχαριστίας στην Παλαιά Διαθήκη:
α) Η θυσία που έκανε ο Άβελ (Γένεσις 4:3)
β) Η θυσία του Ισαάκ (Γένεση κεφ. 22)
γ) Ο Μελχισεδέκ έφερε άρτον και οίνο ( Γένεση 14:18)
δ) Το Μάνα της εξόδου (Α΄ Κορινθίους 10:3)
ε) Το δείπνο του Πάσχα (Έξοδος κεφ. 12)
Συχνότητα τελέσεως της Θείας ευχαριστίας:
Κάθε Κυριακή (Πράξεις 20:7)
Ο Ιησούς Χριστός σύστησε την Θεία ευχαριστία:
«Τούτο κάμνετε είς την ανάμνησίν μου» (Λουκάς 22:19, Α΄ Κορινθίους 11:23 – 25)
Η έννοια των λόγων του Κυρίου για την Θεία ευχαριστία:
Τα λόγια του Κυρίου μας «Η σάρξ μου αληθώς εστί βρώσις και το αίμα μου αληθώς εστί πόσις» (Ιωάννης 6:55), «Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα» (Ιωάννης 6:54), «Εάν μη φάγητε την σάρκα μου και πίνητε το αίμα μου» (Ιωάννης 6:53), είναι λόγια που μόνο κατά γράμμα και κυριολεκτικά μπορούν και πρέπει να ληφθούν.
Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο είτε κατά την Αγία Γραφή είτε κατά το Άγιο Πνεύμα να ληφθούν αλληγορικά ή μεταφορικά. Δεν μπορούμε αντί για «αυτό είναι το αίμα μου» να πούμε «αυτό συμβολίζει το αίμα μου». Αν το κάνουμε αυτό είναι στρέβλωση και προσθήκη στον Λόγο του Κυρίου μας σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Τα λόγια του Κυρίου μας που αναφέρθηκαν για την Θεία ευχαριστία στο Ιωάννης 6:53-55 είναι απάντηση στο ερώτημα των Ιουδαίων «Πώς δύναται όντος ημίν δούναι την σάρκα φάγειν» (Ιωάννης 6:52). Πώς είναι δυνατόν να γίνει αυτό;
Η απάντηση του Κυρίου μας είναι ότι γίνεται και ότι είναι αναγκαίο για να λάβουμε αιώνια ζωή. Τα λόγια αυτά του Κυρίου μας αναφέρονται στην Θεία ευχαριστία και να τονίσουμε ότι η αιώνια ζωή είναι και διαφορετικό από το υπάρχω αιωνίως. Αιώνια ζωή σημαίνει υπάρχω αιωνίως στην παρουσία του Θεού.
Όταν ο Κύριος λέει «Τούτο εστί το σώμα μου» και «Τούτο εστί το αίμα μου» και «Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα» εννοεί ότι ο άρτος και ο οίνος της θείας ευχαριστίας είναι το σώμα και το αίμα του Κυρίου μας.
Την Μεγάλη Πέμπτη που θα παραδινόταν ο Κύριός μας και κάνει για πρώτη φορά την Θεία ευχαριστία με τους μαθητές του λέει πάλι στους μαθητές του για τον οίνον και τον άρτον τούτο είναι το αίμα μου και τούτο είναι το σώμα μου.
Πώς γίνεται αυτό αφού ακόμη δεν σταυρώθηκε ο Κύριος; Άρα εδώ ο Κύριος ζητάει από τους μαθητές του να δεχθούν δια της πίστης ότι αυτός ο άρτος είναι το σώμα του και αυτός ο οίνος είναι το αίμα του.
Δεχόμαστε δια της πίστεως τον λόγο του Κυρίου ότι πάντα μας λέει την αλήθεια. Μας δίνει ο Κύριος άρτο για το σώμα Του και οίνον για το αίμα Του που διά της πίστεως μεταβάλλονται στους πιστούς σε σώμα και αίμα Κυρίου και γίνονται κοινωνία του σώματος και του αίματος του Κυρίου.
Γι’ αυτόν τον λόγο και όποιος παίρνει αναξίως το σώμα και το αίμα του Κυρίου έχει αυτά τα φοβερά άσχημα αποτελέσματα που λέει ο απόστολος Παύλος στην Α΄ Κορινθίους 11:29-30.
Ο άρτος και ο οίνος της θείας ευχαριστίας στην εκκλησία του Χριστού είναι επίσης διαχρονικά ευλογημένα από τον ίδιο τον Κύριό μας. Γι’ αυτό ο Απόστολος Παύλος λέει «Το ποτήριον της ευλογίας το οποίον ευλογούμεν» (Α΄ Κορινθίους 10:16), δηλαδή το ποτήριον που ήδη είναι ευλογημένο από τον Κύριο.
Αποτελεί επίσης ζήτημα που δεν είναι του θέματός μας, το πώς γίνεται η Θεία ευχαριστία και είναι και αυτό σοβαρό θέμα προς εξέταση.
Όσον αφορά την παρουσία του Κυρίου μας κατά την Θεία ευχαριστία είναι αναμφισβήτητο γεγονός διότι ο Κύριος είναι πάντοτε παρόν στην λειτουργία της εκκλησίας αλλά κατά ιδιαίτερο τρόπο είναι παρόν στην θεία ευχαριστία αφού μας δίνει να φάμε το σώμα Του και να πιούμε το αίμα Του και λέει « Λάβετε φάγετε» και «Πίετε εξ αυτού πάντες» και επί πλέον εκείνη την ώρα μας κάνει κοινωνούς του αίματός Του και του σώματός Του.
Όλα αυτά είναι ασύλληπτα με το ανθρώπινο μυαλό αλλά τα δεχόμαστε και τα απολαμβάνουμε διά της πίστεως. Γι’ αυτό άλλωστε και η Θεία ευχαριστία είναι μυστήριο δηλαδή κάτι που δεν μπορεί να το κατανοήσει ο ανθρώπινος νους αλλά το κατανοεί η καρδιά του πιστού δια της πίστης. Αμήν.
Αν δεν έχεις Καινή Διαθήκη επικοινώνησε μαζί μας και θα σου στείλουμε μία εντελώς δωρεάν.